09 august 2017

Smoothie GREEN ENERGY


Îmi fac destul de des smoothie-uri, mai ales acum vara când piețele sunt pline de fructe și legume; pentru iarnă am făcut deja rezerve de fructe congelate. Când am văzut provocarea #mytastysmoothie a celor de la Vegis, m-am bucurat foarte tare și am acceptat-o imediat. De ce? 1. pentru că îmi plac provocările culinare, îmi pun imaginația la treabă și creez rețete noi și delicioase; 2. pentru că nu mi-ar strica să câștig un blender, al meu e pe moarte.


Am primit de la Vegis două ingrediente și apoi am trecut la treabă.
Unul din ingredientele minune ale acestui smoothie este apa de cocos. Îmi place cocosul la nebunie; am tot timpul în bucătărie ulei și fulgi de cocos; cumpăr și nucă de cocos, nu foarte des, dar consum și așa. Am tot citit despre beneficiile apei de cocos și acesta a fost al doilea motiv pentru care am ales-o pentru această rețetă. Apa de cocos organică pură Biona provine din nucă de cocos proaspăt recoltă, fără nimic adăugat, este 100% naturală, e recomandată celor care depun efort fizic,  revigorează și rehidratează organismul, are gust foarte bun.

Maca este o plantă care crește în Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay, dar cea mai mare răspândire o are în munții Anzi din Peru. Este un tubercul de 6-8 cm care seamănă cu rădăcina de țelină de la noi, frunzele seamănă cu cele de pătrunjel. Maca este considerată o plantă sacră de către incași datorită proprietăților nutritive și afrodisiace. Crește vitalitatea și energia, este bogată în proteine, oligoelemente și în substanțe care acționează asupra sistemului hormonal, atât la bărbați, cât și la femei.

Pentru mine, smoothie-ul nu e smoothie dacă nu are frunze verzi în compozitie. Am făcut cu pătrunjel, spanac, salată verde, mangold, frunze de ridiche, de morcov, de sfeclă. Pentru rețeta de azi am ales spanacul, am găsit fraged și fain în piață. Îl recomand celor care nu au mai băut smoothie verde, are gust foarte bun si merge bine cu orice fruct, nu va schimba prea mult gustul băuturii așa cum o face pătrunjelul spre exemplu. Spanacul e bogat în vitamine și minerale, fibre, se găsește cam tot timpul anului, e sărac în calori, poate fi consumat de copii și bătrâni, e gustos.

Pentru cremozitate și gust dulce am ales să pun în smoothie piersici. E sezonul lor acum, sunt tarabele pline și sunt foarte gustoase. Am vrut ca smoothie-ul să-și păstreze culoare verde, așa că am ținut cont și de acest aspect când am decis ce fructe voi pune.


Ingrediente pentru smoothie GREEN ENERGY:
Am pus în blender frunzele de spanac cu circa 200 ml din apa de cocos, am  blenduit bine. Am adăugat apoi piersicile, am blenduti din nou pâna când s-au mărunțit bine toate ingredientele. La final am adăugat pudra de maca si restul apei de cocos, am mai mixat câteva secunde și gata smoothie-ul.
Eu îl consum de regulă la micul dejun sau înainte de mișcare.
Dacă aveți probleme cu constipația, încercați smoothie-urile verzi, pe mine m-au ajutat foarte mult.


Din punctul meu de vedere un smoothie fain are 4 categorii de ingrediente:
  1. frunze verzi (spanac)
  2. fructe (piersici)
  3. lichid (apa de cocos)
  4. arome, semințe, pudre (maca)
Smoothie-urile verzi sunt o modalitate simplă și rapidă de a consuma verdețuri, eu de multe ori rămân ultima la masă pentru că durează până mestec o salată.

🍒 Dacă vă place această rețetă puteți să o distribuiți pe canalele de socializare să se bucure de ea cât mai multe persoane. Mulțumesc!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...