30 octombrie 2012

Tort alb&roz

Acesta este tortul pregătit de ziua mea, anul aceasta. A ieşit delicios, colorat, nu foarte dulce, cu o consistenţă excelentă.
Blat:
  • 300 gr nucă românească hidratată 24 de ore (cântărită după hidratare)
  • 200 gr curmale fără sâmburi
  • 3 lg pudră de roşcove
Se pun toate în robotul cu lama în formă de S, se mixează bine, se întinde compoziţia pe fundul unei tăvi cu diametrul 25 cm, se presează cu degetele şi se dă la rece.

Crema albă:
  • 250 gr caju hidratat 5-6 ore(cântărit uscat)
  • 150 gr fulgi bio de cocos
  • 80 gr unt de cacao topit
  • 2 lg unt de cocos
  • 1 lg lucuma
  • 5 lg miere
  • 2 lg psyllium
  • 500 ml apă
Se mixează bine în blender şi se toarnă peste blat.

Crema roz:
  • 250 gr caju hidratat
  • 150 gr sfeclă rosie
  • 130 gr unt de cacao topit
  • 4 lg miere
  • 1 lg lucuma
  • 4 lg psyllium
  • 450 ml apă
La fel ca şi la prima cremă, se mixează ingredientele în blender, se toarna crema în formă şi se ţine la frigider sau congelator 2-3 ore.

7 comentarii:

  1. trebuie sa imi fac rost de ingredinte :)
    daca nu reusesc dau comanda la tine!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ramona, "lg" ce inseamna? Lingura sau lingurita?
    Am facut si eu tortul asta azi, insa cred ca am dat-o in bara la crema cu sfecla. Ceva o face super gretoasa... bag eu de vina ori la untul de cacao ori la psyllium... Lucuma nu am pus. :( Vedem maine ce-o iesi, acum e la conge!

    RăspundețiȘtergere
  3. lg e lingura, lingurita eu prescurtez lgt.Crema nu ar trebui sa fie gretoasa, sa-mi zici cum ti s-a parut dupa ce ai mancat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc de raspuns! Crema alba a iesit foarte buna! Insa cea roz nu se poate manca, e gretoasa rau de tot si arata ca o gelatina... Nici nu am avut toata cantitatea de unt de cacao, cred ca am pus vreo 80-90 ml dupa ce l-am topit. Psyllium am pus cat ai spus tu in reteta, insa nu au fost linguri rase, ci cum s-au luat din punga. Nu stiu unde am gresit... imi pare tare rau de ingredientele din crema roz, dar asta e.
    Pe de alta parte, acum vreo 2 saptamani am facut tortul tau de afine si a iesit absolut delicios!! :) Am vazut si tortul de azi cu banane care imi face cu ochiul, insa trebuie sa-mi mai treaca gustul asta gretos de la crema roz.
    Te felicit pt blog si te urmaresc cu placere! :)

    RăspundețiȘtergere

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...